کرمان - ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در واکنش به خبر قطع برق طی چندهفته اخیر توضیحاتی ارائه کرد و گفت که باوجود رشد یکباره و مقطعی مصرف در نتیجه افزایش دما، قطع برق با برنامه قبلی نداشتیم و برخی رخدادهای فنی که ناشی از افزایش مصرف و فشار وارده به تجهیزات شبکه بود نیز با فوریت و اعزام تیم‌های واکنش سریع مدیریت شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان چندی قبل گزارشی درباره قطعی های برق در برخی نقاط شهر کرمان اطلاع رسانی کرد که اینجا قابل مطالعه است. ضمن اینکه براساس بررسی های میدانی، در ۲ هفته اخیر میزان خاموشی های شهر کرمان روند کاهشی قابل ملاحظه ای داشته است.

امیرصفی جهانشاهی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برخی رخدادهای یکباره‌ای و غیرقابل پیش بینی قطعی برق در بعضی مناطق شهر کرمان طی چند هفته اخیر رخ دادکه بدون برنامه بود و بیشتر آنها در نتیجه افزایش بار و تحت فشار قرار گرفتن تجهیزات شبکه رخ داد.
وی گفت: طی چندهفته اخیر کشور با افزایش دما و رشد یکباره مصرف برق مواجه بود که شرکت توزیع شمال کرمان همراستا با صنعت برق کشور طبق برنامه مدون قبلی خود که اوج مصرف تابستان را به خوبی مدیریت کرد، با هدف ایجاد تعادل در مصرف بخش های صنعتی، کشاورزی و خانگی، مدیریت توزیع مناسب بار را به شکل هدفمند اجرایی کرد که با این برنامه ریزی و همراهی مشترکان همه بخش ها توانستیم با کمترین مشکل از این برهه نیز عبور کنیم.
جهانشاهی با اشاره به شمار بالای مشترکان در حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در حوزه شمال استان کرمان در هفت شهرستان از جمله کلانشهر مرکز استان با گستره زیاد اظهارداشت: در این مسیر به علت بالارفتن یکباره مصرف، در برخی مناطق به دلیل تحت فشار قرار گرفتن شبکه شاهد آسیب به تجهیزات و قطع مقطعی برق در برخی نقاط بودیم که به دنبال اعلام مشترکان با سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع، کارشناسان و پیمانکاران شرکت در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شدند و نسبت به رفع نقص اقدام کردند.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع شمال استان کرمان در برنامه ریزی برای گذر از اوج مصرف در کشور طی سال های اخیر رتبه های برتر را کسب کرده و نمود آن نیز تابستان امسال و در هنگام بحران را شهروندان به ویژه در بخش خانگی مشاهده کردند گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته تابستان امسال با همراهی بخش های صنعتی توانستیم مصرف در بخش کشاورزی و خانگی را به خوبی مدیریت کنیم.
جهانشاهی افزود: این در حالی بود که تابستان امسال همزمان با فصل آبدهی درختان پسته و خرما در استان نیز کار ما را در مدیریت مصرف بسیار سخت می کرد اما با به کارگیری همه ظرفیت های شرکت توزیع و نیز همراهی سایر دستگاه های اجرایی با کمترین مشکل از این مقطع گذر کردیم.
وی گفت: همانطور که شهروندان اطلاع دارند مدیریت مصرف بخش خانگی به صورت تشویق محور و تعرفه محور است و در این بخش به مشترکانی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، مصرف برق کمتری داشته‌اند تا سقف ۲۰ هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت پاداش تعلق گرفته و مشترکانی که الگوی مصرف برق (۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه) را رعایت نکنند به صورت پلکانی با افزایش تعرفه مواجه می شوند.