کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اهمیت احداث و تکمیل طرح جامع آبرسانی استان اعلام کرد: در مجموع هزینه احداث این طرح ۷۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

داود نجفیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : مطالعه طرح جامع آبرسانی استان البرز با افق ۳۰ ساله از سال ۹۷ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت .

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان البرز با حمایت دولت سیزدهم این طرح مهم را از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیاتی کرد و در گام نخست شهرستان های نظرآباد ، اشتهارد ، ساوجبلاغ و کرج را هدف طرح قرار داد.

نجفیان گفت : اکنون پروژه های آبرسانی شهرستان های نظرآباد و اشتهارد مراحل تکمیلی خود را می گذرانند و حدود ۶۲ کیلومتر شبکه اصلی این ۲ شهرستان به مرحله تکمیل نزدیک شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اظهار کرد: تصفیه خانه شهرجدید مهستان برای تامین آب شرب شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و اشتهارد در آستانه تکمیل و بهره برداری است.

وی بیان کرد: از آنجا که ۵۵ میلیون مترمکعب سهمیه آب از سدهای کرج و طالقان برای استان البرز از شهریورماه سال ۱۳۹۹ اختصاص یافته است ، بر این اساس طرح جامع آبرسانی استان با هدف جذب این سهمیه و تامین آب البرز در درازمدت عملیاتی شده است.

نجفیان گفت : امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال بودجه ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز اختصاص یافته است و تلاش ها بر این است تا این طرح در مناطق شرقی استان مانند شهرستان های کرج ، فردیس و چهارباغ با سرعت اجرا و تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: اکنون نیز ۲ طرح انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه های شماره ۲ و سه کرج در حال اجرا و تکمیل است .

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار طرح جامع آبرسانی استان البرز در کمترین زمان ممکن تکمیل خواهد شد.

نجفیان گفت : در آینده نزدیک شبکه انتقال آب نظرآباد و اشتهارد به طور کامل بهره برداری می شود.

اکنون ۷۵ درصد آب آشامیدنی البرز از سفره های زیر زمینی و ۲۵ درصد از سدهای کرج و طالقان تامین می شود که با جذب سهمیه جدید ۵۵ میلیون متر مکعب آب سدها، میزان سهمیه استان از این سدها به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می رسد.