یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: حوزه‌های علمیه بهترین سنگر دفاع از دین و معنویت است و انقلاب اسلامی ما نیز سرچشمه از حوزه دارد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان که در مدرسه علمیه خان یزد برگزار شد افزود: حوزه های علمیه توانسته اند اصالت حوزه را حفظ کنند و علم بنیان بودن و معرفت نهاد بودن و مبتنی بر اندیشه و خردورزی بودن را در حوزه اجرایی کنند.

وی ادامه داد: نعمت حوزه علمیه همینطور آسان به دست شما نرسیده و فداکاری های بسیار زیادی در طول تاریخ شده و خون های بسیار زیادی ریخته شده تا این دروس برقرار شود همچنین چهار هزار شهید و شهدای بزرگ محراب همگی جانفشانی کردند تا این نعمت به دست شما رسیده‌ است.

استاندار یزد گفت: مسئله اخلاق و معنویت و آداب و سلوک علمی و معنوی نیز در حوزه های علمیه همواره مد نظر بوده و فقط به علم آموزی صرف توجه نشده است و علم و اخلاق و معنویت همراه با هم در حوزه های علمیه تدریس می شود.

فاطمی ادامه داد: اجتماعی و مردمی بودن از دیگر نقاط مثبت حوزه های علمیه است و همواره با مردم و در کنار مردم و مدد کار مردم بوده اند و رویکرد سیاسی و ورود عالمانه و سنجیده در نهصت های سیاسی نیز در حوزه های علمیه حاکم بوده و بزرگترین نهضت سیاسی به برکت حضور و جانفشانی روحانیت در طول نهضت معاصر ، نهضت حضرت امام خمینی (ره) است.

استاندار یزد گفت: نشر آثار نیز باید با دو سلاح و ابزار بیان و قلم در دستور کار حوزه های علمیه باشد و جوابگویی به مسائل فضای مجازی نیز به دامنه وسیعی از کار و تلاش علمی و نوآوری دارد .

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این مراسم گفت: طلبه ها باید هر کاری انجام می دهند برای خدا باشد و اول خدا را بشناسند و سپس برای رضای او تلاش کنند .

حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه های علمیه برادران استان یزد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۳ مدرسه علمیه فعال در استان داریم که تمام سطوح تحصیلی را تدریس می کنند همچنین دروس خارج نیز چندین سال است ایجادشده و در حال حاضر هزار و ۱۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و ۴۰۰ طلبه نیز بخ صورت غیرحضوری و مجازی تحصیل می کنند.