تهران-ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز برخی‌ طرف ها به مقاومت هجمه می آورند تا ضعف خود را بپوشانند تاکید کرد که دوران دخالت صهیونیست‌ها در زندگی مردم لبنان به پایان رسیده است.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از العهد، شیخ "نعیم قاسم"، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که برخی طرف‌ها در لبنان به مقاومت و سلاح آن هجمه می‌آورند تا ضعف خود در انتخاب رئیس جمهور را بپوشانند.

وی تاکید کرد که امروز تنها راه مثبت و موجود برای انتخاب رئیس جمهور، گفت‌ وگو است.

قاسم با تاکید بر این که، کسی که به دنبال خلع سلاح مقاومت در لبنان می باشد به دنبال از بین بردن مقاومت است، خاطر نشان کرد: ما این سوال را از آن‌ها می پرسیم که آیا نمی دانند این امر منجر به تضعیف لبنان می شود و زمینه را برای صهیونیست‌ها فراهم می کند تا خاک لبنان را اشغال کنند؟

معاون دبیرکل حزب الله همچنین تصریح کرد: بدانید که زمان دخالت صهیونیست‌ها در زندگی مردم لبنان بدون مقابله با آن‌ها به پایان رسیده و به برکت مقاومت، لبنان آزاد شد و ترسیم مرزهای دریایی نیز انجام شده و نفت و گاز خود را پس خواهیم گرفت، به برکت مقاومت تکفیری‌ها نیز بیرون رانده شدند و توازن بازدارندگی با رژیم صهیونیستی ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اقدامات مقاومت گفت: کار مقاومت، محافظت و آزادسازی لبنان است و در این مسیر خیرات مقاومت در لبنان ‌و منطقه قابل شمارش نیست و بوق های فتنه نیز نمی توانند لبنان را از دستاوردهای جریان مقاومت محروم کنند.

قاسم خطاب به برخی طرف ها با بیان این که هر چقدر صدای پوچ و بی فایده شما بالا برود، اثری ندارد، اظهار اشت: ما معتقدیم که دشمنان ما در هر نبردی شکست خواهند خورد.

تداوم خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان را وارد پیچ و خم کرده که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

در حالیکه حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل پیش از این «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کردند.

این در حالی است که برخی جریان های سیاسی لبنانی نیز با حمایت برخی کشورها به دنبال انتخاب گزینه سوم و به طور مشخص ژنرال ژوزف عون فرمانده ارتش لبنان هستند؛ هرچند که اجماعی در این زمینه نیز در داخل لبنان وجود ندارد. لبنان از هشتم آبان ماه سال گذشته فاقد رییس جمهور است.