تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

رشت - ایرنا - رشت - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۵۱ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک روزه در گیلان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ "علیرضا حدادی" روز یکشنبه با اشاره به اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان اجرا شد، گفت: این محکومان طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت وکاهش جرایم در سطح جامعه عنوان و اظهار کرد: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، بیان داشت: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.


۷زندانی باغات و اراضی کشاورزی در رودبار دستگیرشدند

در گزارش دیگر امروز این پایگاه به نقل از فرمانده انتظامی رودبار از دستگیری هفت سارق سابقه‌دار که به ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات کشاورزی اعتراف کردند، خبر داد.
سرهنگ "عیسی روشن‌قلب"به ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و باغات زیتون طی هفته‌های گذشته به مرجع انتظامی و پیگیری پلیس در این خصوص اشاره کرد و گفت: کارآگاهان آگاهی با همکاری ماموران کلانتری ۱۱ و ۱۴ پس از انجام تحقیقات و بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها این ۷ متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه طی هماهنگی قضائی این افراد در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان سابقه‌دار در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۴ فقره سرقت از باغات زیتون اعتراف کردند.
این مقام انتظامی افزود: سارقان ۲۸، ۲۹، ۳۳، ۳۵، ۳۸، ۳۹ و ۴۰ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته و روانه زندان شدند.
سرهنگ روشن‌قلب در پایان خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه باید نسبت به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت توجه ویژه داشته باشند تا فرصت ارتکاب جرم از سارقان سلب شود.

کشف ۶ هزار قلم کالای قاچاق از یک واحد صنفی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلام در خبری دیگر از این پایگاه، از کشف بیش از ۶ هزار قلم کالای خوراکی و بهداشتی خارجی قاچاق طی بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ "محمد خوش‌خلقت" گفت: در پی دریافت گزارشی مردمی مبنی بر وجود اقلام خوراکی و بهداشتی قاچاق داخل یک واحد صنفی در شهر رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و به آدرس مغازه مورد نظر اعزام شدند، بیان کرد: در بازرسی از این مکان ۴ هزار و ۹۲۶ قلم اقلام خوراکی شامل کره بادام زمینی، شکلات صبحانه و آدامس و هزار و ۱۲۳ قلم لوازم بهداشتی از قبیل مسواک، وازلین و مایع دستشویی فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص متهم ۴۱ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
سرهنگ خوش‌خلقت در پایان با اعلام اینکه قاچاق به عنوان یک آفت خطرناک سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده از اقلام خوراکی خارجی قاچاق فاقد استاندارد برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.