کرج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز از آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت نیازمندان ویژه زنان سرپرست خانوار و سالمندان این استان خبر داد.

"رضا البرزی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح بیماری های سرطان ، قلبی و عروقی ، دیابت و فشار خون به صورت رایگان مورد بررسی قرار می گیرد .

وی بیان کرد: کمیته امداد البرز برای اجرای این طرح با ۱۴ مرکز تشخیصی و درمانی در سطح استان تفاهم نامه امضاء کرده است .

البرزی بابیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مساله سوءتغذیه است، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مددجو و نیازمند غیر مددجو (تا دهک پنج) سبد غذایی به صورت بن کارت برای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال

در نظر گرفته شده است .
وی افزود : زنان باردار و کودکان مورد حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه های بهداشت شناسایی و برای تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به مراکز تشخیص کمیته امداد معرفی می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز ضمن اشاره به پرداخت حق بیمه۶ ماهه نخست امسال برای زنان سرپرست خانواده گفت: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت خدمات درمانی، اقشار آسیب پذیر است و ازآنجایی‌که بیمه‌های پایه، تمام هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند بنابراین برای کمک به نیازمندان موردحمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین با مراجعه این افراد به نهاد حمایتی کمیته امداد و ارایه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

کمیته امداد استان البرز حدود ۵۳ هزار نفر نیازمند زیر چتر حمایتی خود دارد.