زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: چهار هزار و ۵۸۴ برنامه متنوع برای اجرا در مناطق مختلف این استان طی هفته دفاع مقدس پیش‎‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، سردار جهانبخش کرمی روز دوشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: هشت سال دفاع مقدس یک واقعه عادی نبود و این موضوع در شرایطی رخ داد که همه کفار برای از بین بردن اسلام وارد عمل شده بودند.
وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که همه جهانیان یک طرف و ایران هم در سوی دیگر بود و غرب و شرق علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شده بودند و صدام در واقع مجری بود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در آن شرایط کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به واسطه اینکه انقلاب به تازگی پیروز شده بود، در شرایط ضعیفی قرار داشت، اظهار داشت: این در حالی بود که در آغاز جنگ‌ تحمیلی صدام با ۴۸ تیپ وارد عمل شد و در آن شرایط که تحت فشار بودیم، نقش رهبری بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال درهای نعمت خود را به‌روی مجاهدان و اولیای خاص باز می‌کند و به آن‌ها عنایت ویژه دارد، افزود: در برهه‌ای از زمان جبهه استکبار، جنگی را آغاز کردند که می‌توان گفت جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود و ملت ایران و شهدا هشت سال مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با یادآوری اینکه هدف جنگ از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود اضافه کرد: شهدا با علم، یقین، بصیرت و با درک شرایط جان خود را در طَبق اخلاص گذاشته هشت سال جانانه مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

سردار کرمی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس همه اقتدار، عزت و مجاهدت ملت ایران بود و صحنه‌های عاشورا را تکرار کردند و رمز پیروزی ملت ایران عنایت خداوند متعال و در رأس حکومت، امام(ره) و روحیه عاشورایی‌، جهادی و ولایتمداری ملت ایران بود.

سردار کرمی افزود: یکی از اهدافی که دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران به طور رسمی آن را اعلام می کردند، از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بود ولی دشمن از نقش رهبری امام (ره) و مردم عاشورایی ایران بی خبر بود و مقاومت این ملت را نتوانسته بود برآورد کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه تک تک لحظات و روزهای دفاع مقدس درس بزرگی است که باید از آن الگو بگیریم، اضافه کرد: شهدا در هشت سال دفاع مقدس به عهد خود وفا کردند و امروز نوبت ماست که به عهد خود وفا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در آینده نزدیک، کنگره شهدای غریب در زنجان برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه آماری از شهدای غریب در استان نداریم و اخیرا چهار نفر برای استان اعلام شده است که این موضوع هم باید بررسی شود.

عباس برزگر با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی مربوط به این کنگره با حضور استان‌های شمالغرب بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف بتوانیم مراسم در خور شهدا در استان برگزار کنیم.