زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال ۱۱۸ کلاس درس جدید به مجموعه فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی روز دوشنبه در همایش مدیران مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم وضعیت سرانه‌های آموزشی نامطلوب بود اما از همان ماه‌های ابتدایی تلاش دولتمردان در جهت جبران این کمبودها بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات مثبت صورت گرفته سرانه‌های دانش‌آموزی با رشد چشمگیری مواجه بوده است و در استان با رشد ۲۰۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات مدیران برای آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان، اظهار داشت: با همت و تلاش مدیران مدارس، آموزش و پرورش استان در مسیری رو به ارتقا و پیشرفت در حال حرکت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ارتقاء جایگاه سوادآموزی استان به رتبه اول کشور، ارتقا در میانگین نمرات امتحانات نهایی، رتبه اول کشور در پوشش کمی تحصیلی با ۹۹.۳۳ درصد و رتبه اول کشور در کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی که به سبب زحمات مدیران و سایر همکاران حاصل شده است را بخشی از موفقیت هایی دانست که در سال جاری به دست آمده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان هم گفت: ۲۳ پروژه شامل ۱۱۹ کلاس درس، با بیش از ۱۳ هزار و ۱۷۷ مترمربع زیربنا، سهم استان زنجان در مناطق و نواحی ۱۴گانه آموزش و پرورش استان است.

حمیدرضا اسلامی افزود: شاهد نهضت مدرسه سازی در استان زنجان هستیم و تا مهر امسال در نظر داریم بخش قابل توجهی از پروژه ها را تکمیل کرده به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم.

وی از اجرای طرح برچیده شدن مدارس کانکسی در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس کانکسی مستقل دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز در قالب طرح شهید دانش‌آموز " رضا پناهی " اجرایی شد.