رشت - ایرنا - مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان گفت: ۲۰ نفر در شهرستان آستارا به دلیل بارندگی‌های شدید دچار مصدومیت سطحی شدند که سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و حالشان مساعد است.

امیر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بارندگی شدید در شهرستان آستارا موجب تخریب ۲ باب منزل مسکونی در حاشیه رودخانه شد، اضافه کرد: ۵۰ نفر از مسافران و مردم نیز به دلیل بارندگی‌های شدید اسکان اضطراری داده شدند.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان نسبت به بارندگی شدید در این استان، از اواخر وقت دیشب تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری، اضافه کرد: با برگزاری جلسه ستاد بحران دستگاه‌های مربوطه در کل استان آماده‌باش بودند ضمن اینکه احتمال بارش باران از آستارا پیش بینی شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: بارش باران شدید در آستارا موجب ماندگاری آب، سیلاب و آبگرفتگی بسیاری از مناطق مسکونی در این شهرستان و شهر لوندویل و روستاها شده است.

مرادی با بیان اینکه تمام نیروها برای رفع مشکل سیلاب شهرستان آستارا پای کار هستند، اظهار کرد: فرماندار آستارا به همراه تیم شهرستانی پای کار بوده و افراد در نقاط بحرانی جابجا و اسکان اضطراری شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: به دلیل شدت بارش‌ طی بامداد امروز در شهرستان آستارا با هماهنگی فرماندهی استان و پلیس راه بین شهرستان تالش و آستارا محدودیت ترافیکی ایجاد شد.

مرادی با بیان اینکه بارندگی شدید و سیلاب موجب تخریب پل سیبلی( یک طرف این پل به سمت آستارا) بسته شده‌است، اظهار کرد: محدودیت ترافیکی ایجاد شده برای جلوگیری از بروز حوادث به دلیل تخریب این پل انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: همه امکانات برای رفع مشکلات ناشی از سیلاب در شهرستان آستارا بسیج شده اند و تا عصر امروز شرایط به حالت عادی بر می گردد.

مرادی اضافه کرد: بارندگی از آستارا و تالش به سمت مرکز گیلان پیش بینی شده است که بعد از آن به سمت فومن و ماسوله و در نهایت به سمت شرق می‌رود؛ همه فرمانداران پای کار هستند، در زمان حاضر در بقیه شهرستان های استان مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواست تا با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تا اواخر وقت فردا (سه‌شنبه) از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی ۱۲ ساعت ۲۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلیمتر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح امروز رخ داد.