بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی این استان در چند روز پایانی هفته جاری آرام پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز نیز در ساعت‌هایی از ظهر و بعد از ظهر به‌ سبب وزش بادهای شمالی سواحل استان بخصوص در نیمه جنوبی تا حدودی مواج خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که از امشب به‌ تدریج از سرعت وزش بادهای شمالی کاسته ‌ و از فردا تا پایان هفته وضعیت ًآرامی بر استان حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این ستان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی با وزش باد و گاهی گرد و خاک و فردا در برخی نقاط با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و طی ساعت‌هایی از بعد از ظهر گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و امروز روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در مناطق مرکزی و جنوبی طی ساعت‎‌هایی از امروز ۶۰ تا۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۶، مد اول ساعت ۱۰:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۸ خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۴ و اهرم و خورموج با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.