کاشان - ایرنا - دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت گفت: سه هزار خیاط و طراح لباس طی چهار سال گذشته در بانک اطلاعاتی این جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نجفی روز دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت کاشان افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در این جشنواره، ۶۰۰ نفر از کاشان و بقیه از مناطق دیگر کشور هستند.

وی اظهار کرد:این جشنواره آذرماه امسال در سه بخش اثر، طرح و دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت بیان کرد: موضوع بخش اثر این جشنواره با محوریت مانتو اجتماع دوخت شده است، در بخش طرح موضوع طراحی لباس های مردانه و زنانه است.

نجفی گفت:در بخش دانش‌بنیان نیز محققان و پژوهشگران در موضوع چهارگانه هویتی، بومی، تاریخی و ملی برای سلامت لباس و پوشاک فعالیت می‌کنند.

وی افزود:چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت از امروز ۲۷ شهریور آغاز و تا ابتدای دی ماه سال جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد:مهلت تحویل آثار برای شرکت در این جشنواره ۱۰ آذر امسال است.

"فردخت" نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.