سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال پاداش از ۱۵ خرداد تا کنون بابت مدیریت مصرف برق به مشترکان بخش خانگی استان پرداخت شد.

هیوا لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکین بخش های صنعتی، کشاورزی و خانگی، پیک مصرف در تابستان با کمترین آسیب سپری شد.

وی از افزایش چهار درصدی مصرف برق در استان طی دوران اوج بار در سال جاری خبر داد و افزود: برای عبور موفق از شرایط پیک و مدیریت بار مصرفی در استان، از ابتدای خرداد ماه برنامه های مناسبی با همکاری نهاد ها و دستگاه های اجرایی سطح استان، طراحی و عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: در همین راستا مصارف مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و ادارات به صورت روزانه کنترل و ارزیابی و هشدارها و راهنمایی های لازم به مشترکین پرمصرف اعلام می شد تا نسبت به تعدیل میزان مصرف روزانه و رعایت الگو های مصرف اقدام کنند.

لهونیان ادامه داد: در ماه های آینده نیز میزان پاداش قابل پرداخت برای مشترکین بخش های کشاورزی و صنعتی متناسب با میزان همکاری در مدیریت بار استان، محاسبه و از طریق صورتحساب های برق مصرفی پرداخت می شود.

وی تدوین و اجرای برنامه های مختلف با هدف پایش و کنترل میزان مصرف در بخش های پرمصرف استان متناسب با هریک از بخش های تعرفه ای و هم چنین بهره گیری از ظرفیت مولد های خود تامین (دیزل ژنراتور) و الزام برای به مدار آوردن آنها در ساعات پیک مصرف توسط بخش های اداری و صنعتی را از اقدامات این شرکت برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: به استناد مصوبه ابلاغی دولت، ادارات، سازمان ها و ارگان ها باید برای تامین برق مورد نیاز خود در شرایط خاص، مصرف خود را از طریق دیزل ژنراتور و یا نیروگاه های مقیاس کوچک (به میزان حداقل ۲۰ درصد) تامین کنند.

در حال حاضر بیش از ۷۴۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان برخوردار هستند.