ایلام - ایرنا - معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه ۶۷ درصد سهم اشتغال این شهرستان محقق شده است، گفت: توانمندسازی خانواده های مددجوی نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، "نعمت الله حاتمی" روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دهلران اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال شهرستان یک هزار و ۱۳۴ نفر است که تحقق این مهم، همکاری همه دستگاه های اجرایی شهرستان را می طلبد.

وی افزود: از این تعداد تا کنون ۷۶۶ نفر محقق شده است که بیش از ۶۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان را شامل می شود.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: ادارات بنیاد شهید، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و بهداشت بطور ۱۰۰ درصد سهم اشتغال خود را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق سهم اشتغال شهرستان مدیران و بانک ها باید به وظایف خود عمل کنند و در سامانه رصد ثبت کنند.

حاتمی به نقش اشتغال در تولید و مسایل اجتماعی از جمله ازدواج و همچنین پیشگیری از اعتیاد اشاره و گفت: در فرصت باقی مانده باید بانک ها وادارات در راستای اشتغال بر اساس سهم خود اقدام و عملکردهای مدیران و بانک ها ارزیابی شود و باید پاسخگو باشند.

"روشن امری" مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گزارشی از عملکرد دستگاه ها در حوزه اشتغال ارائه کرد و افزود: بانک ها در راستای تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ و ۱۸ و بنیاد برکت با متقاضیان همکاری و روند اشتغال را تسهیل کنند.

"باسره" مدیر کمیته امداد دهلران گفت: در سال جاری توانمندسازی خانوارها، توسعه مهارت های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، توسعه طرح های دامپروری و پنل های خورشیدی در دستور کار این نهاد است.

در این نشست مدیران بانک ها نیز گزارشی از روند پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان ارائه کردند.