شهرکرد- ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) گفت: در کنار تامین امنیت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی، محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق محروم از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ویژه سپاه و بسیج است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ضیاالدین حزنی روز سه‌شنبه بهره‌برداری ۳۰۷ پروژه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری افزود: ۸۵ درصد پروژه‌هایی که در کشور از سوی مجموعه سپاه و نیروهای وابسته به آن اجرا می‌شود زودبازده، عالم‌المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و مهندسی است که این پروژه‌ها در مناطق محروم، دورافتاده، سخت‌گذار مرزی و برخی جاهای حساس کشور اجرا می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی از سوی این مجموعه گفت: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت، کم‌هزینه بودن پروژه‌ها، پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها از ویژگی‌ها و مشخصه‌های پروژه‌های سپاه است.

حزنی تامین جهیزیه، پرداختن به حوزه‌های علمیه، احداث و تجهیز کلاس‌های درس در کنار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اجرای طرح‌های کرامت، شهید همدانی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و آبادانی و مسکن در دهستان‌های محروم را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های سپاه عنوان کرد.

وی تامین جهیزیه، نوشت افزار(لوازم التحریر)، امنیت غذایی، اشتغالزایی وفرهنگی را از دیگر برنامه‌های غیرعمرانی مجموعه سپاه عنوان کرد.

کمبود ۳۳۴ مسجد در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) با اشاره به اهمیت مسجد گفت: این استان یک هزار و ۱۴ مسجد و ۵۴۷ باب حیدریه، فاطمیه، مهدیه، زینبیه وحسنیه دارد که با توجه به جمعیت با کمبود ۳۳۴ مسجد روبرو است.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مهم برای برطرف کردن مسائل فرهنگی در جامعه گسترش مساجد است که باید به خوبی به آن پرداخت شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) با بیان اینکه این ملت هشت سال دفاع مقدس را خلق و پشتیبانی کردند گفت: این وظیفه همه خادمان ملت است که در راستای محرومیت‌زدایی، رفاه و آسایش این مردم گام بردارند.

حزنی با تاکید بر ضرورت در کنار هم بودن برای انجام کارهای خداپسندانه گفت: با همراهی و همکاری کمیته امداد امسال سه هزار و۵۰۰ دستگاه کولرگازی در بین مددجویان خوزستان، هرمزگان و بوشهر توزیع شد.

به گزارش ایرنا، ۳۰۷ طرح محرومیت‌زدایی و ۴۰۰ سری جهیزیه با حضور سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) روز سه‌شنبه بهره‌برداری و تحویل مددجویان شد.

برچسب‌ها