مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: دشمنان نظام با تهاجم فرهنگی اصل ارزش های دینی، اعتقادی و اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال تضعیف آموزه‌های دینی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در آیین قدردانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مهاباد اظهار کرد: مردم ما باید هوشیار باشند و بدانند که استکبار جهانی منافع خود را به همه اقوام و مذاهب ترجیح می دهد و نباید تحت تاثیر توطئه های آنها قرار گرفت.

وی با تاکید بر قدرانی از فداکاری و رشادت های پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تکریم خانواده معظم شهدا بیان کرد: ایثار و مقاومت دوران دفاع مقدس به انقلاب و نظام ما عزت بخشید و باعث شد دشمنان فکر حمله به این مرز و بوم را از سر بیرون کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه خاطرات پیشکسوتان گنجینه ای از ابتکار و خلاقیت است، ادامه داد: اگر امروز در جای جای کشور امنیت کامل وجود دارد، مدیون جانفشانی های شهدا، جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی هستیم و در همین راستا باید رشادت‌های این عزیزان برای جوانان تبیین شود.

در ابتدای این آیین، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار شماری از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) تهران به صورت زنده پخش شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع مقدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.