تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به تکمیل ساختمان و تجهیز بیمارستان راشد شهرستان زاوه گفت: راه‌اندازی این مجموعه مستلزم تکمیل کادر درمان از سوی وزارتخانه و سازمان امور اداری و استخدامی است و این مهم در نیمه دوم امسال محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین ابراهیمی‌پور روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: بعد از راه‌اندازی بیمارستان امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۰ حجم و کیفیت خدمات به شکل محسوسی متفاوت شد، اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب، راه فراوانی داریم.

وی به افتتاح بزرگ‌ترین ساختمان پردیس علوم پزشکی تربت حیدریه در مرداد ماه امسال اشاره و اظهار کرد: این پروژه با ۹ هزار مترمربع به همراه خوابگاه شهید سلیمانی که برای تجهیز آن ۵۰ میلیارد ریال هزینه کردیم راه اندازی شد و اکنون در حال ساخت سلف سرویس هستیم تا با ساخت آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و نیز احداث ۲ خوابگاه دیگر، مجموعه کامل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به اضافه شدن ۲ رشته تحصیلی به تعداد رشته های این دانشگاه از مهر امسال اشاره کرد و گفت: رشته کارشناسی بهداشت حرفه‌ای و نیز کارشناسی ارشد پرستاری در این دانشگاه تدریس می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز گفت: چنانچه طبق گزارش مردم و بازدیدهای نظارتی مشخص شود پزشکی از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کند با وی برخورد خواهد شد و در عین حال مردم گزارشهای خود را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

دکتر محسن تدین در ادامه به معضل کشوری گرایش پزشکان به حوزه زیبایی اشاره کرد و افزود: موضوع در سطح وزارت بهداشت در دست بررسی است و سعی داریم با راهکارهای اختصاصی بومی منطقه، این فضا را به سمت تخصص‌های دیگر هدایت کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۷۶ نفر عضو هیات علمی و هزار و ۲۱ نفر دانشجو است که ۵۶ درصدشان زن هستند و در ۱۹ رشته پزشکی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، بیوشیمی بالینی، زیست فناوری پزشکی، فیزیولوژی پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، تکنولوژی، هوشبری، پرتوشناسی (رادیولوژی)، تکنولوژی اتاق عمل، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی و بهداشت حرفه‌ای در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ ارشد و دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.