به گزارش ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز چهارشنبه اظهار داشت: کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی سبب شد تا مدارس غیردولتی به کمک مدارس دولتی بیایند و در رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت یاریگر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
وی با تاکید بر اینکه مبنای حرکت در مدارس غیردولتی قانون و اسناد بالادستی است، افزود: مدارسی که در مسیر قانون و سیاستهای اصلی وزارت آموزش و پرورش نباشند، شناسایی و فعالیتهای آنان مورد رصد و بررسی قرار میگیرد.
محمودزاده با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در راستای نظارت برعملکرد مدارس غیردولتی، تاکید کرد: فعالیتهای آموزشی و تربیتی همه مدارس و مراکز غیردولتی در سراسر کشور به صورت مستمر مورد نظارت وارزیابی قرار میگیرد.
وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح کیفی دانش معلمان مدارس غیردولتی، تصریح کرد: ۱۷۴ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی تحت آموزش دورههای توانمندسازی قرار میگیرند.
محمودزاده، تبیین گفتوگوهای دینی به منظور غنی سازی باورهای اعتقادی دانش آموزان با محوریت نماز را از رویکردهای تربیتی و پرورشی این سازمان دانست و گفت: توجه به برگزاری نماز جماعت و تبیین فلسفه عفاف و حجاب برای دانش آموزان در مدارس غیردولتی مورد تاکید است.