اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان ضمن محکومیت تازه‌ترین یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی به بیت المقدس از جامعه جهانی خواست تا جلوی اقدامات اسرائیل علیه صلح و ثبات در خاورمیانه را بگیرند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، «ممتاز زهرا» طی نشست خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد عنوان کرد: دولت پاکستان از جامعه بین‌المللی درخواست می‌کند تا در راستای تقویت صلح، امنیت و ثبات در خاورمیانه جلوی اقدامات تشدید کننده تنش رژیم اسرائیل را بگیرد.

وی افزود: پاکستان یورش اخیر گروهی از افراط گرایان تحت نظارت نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی را به شدت محکوم می کند و ما معتقدیم که تکرار چنین حوادث ناگواری در سال جاری، نقض آشکار هنجارها و کنوانسیون های بین المللی مربوطه است.

ممتاز زهرا تاکید کرد ‌که یورش و اقدامات توهین آمیز صهیونیست‌ها به مثابه لطمه زدن به احساسات مذهبی مسلمانان در سراسر جهان است.

وی اظهار داشت: وزیر امور خارجه پاکستان در نشست کمیته سازمان همکاری اسلامی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر موضع اصولی پاکستان مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

روزهای گذشته شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت روز موسوم به «روز اول سال عبری» به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.