تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: طی توافقی با یک شرکت معتبر چینی، مقرر شد تکمیل تمام خطوط قرار شهری در کرج و امتداد آن به فردیس در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی چهارشنبه شب در نشست بررسی پروژه‌های شهرستان فردیس و پیگیری برنامه‌های مربوط به این شهرستان افزود: ترافیک و کمبود امکانات حمل و نقل عمومی برای فردیس یک معضل بزرگ و مطالبه مردمی محسوب می‌شود.

عبداللهی گفت: همچنین کنارگذر جنوبی کرج نیز برای رهایی بخش جنوبی البرز بویژه فردیس و بازگشایی گره های ترافیکی آزادراه تهران_کرج در مرحله برنامه ریزی و سپس اقدام است.

وی اضافه کرد: این پروژه از گذشته طراحی شده ولی مغفول مانده بود، اکنون با توان کارشناسی و مهندسی مشاوران خبره به جریان افتاده و اجرایی می شود.

استاندار البرز تاکید کرد: ضرورت دارد فرماندار فردیس نسبت به اخذ پایان کار بیمارستان دولتی فردیس (سردار سلیمانی ) با همکاری شهردار فردیس اقدام کند و پیش بینی لازم برای احداث مرکز انتقال خون برای این شهرستان پرجمعیت صورت گیرد.

عبداللهی از مسوولان فردیس خواست تا با اهتمام و جدیت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و ارتقا زیرساخت‌ها به طرق مختلف و با استفاده از روابط خود در سطح ملی اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه سفر رییس جمهور به استان البرز مبنی بر راه اندازی یک بیمارستان ۵۰۰ تختی در استان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که هر چه سریع‌تر مکان مناسب این پروژه را مشخص کند.

سال ۱۴۰۱ پیگیری ها و تلاش‌های جمعی در مجموعه مدیریت شهری و استانی البرز با حمایت دولت سیزدهم توانست سوت قطار را در قطعه نخست این پروژه به صدا درآورد و نشان دهد که عزم جهادی در برابر تحریم، تهدید و کمبود اعتبار دست برتر دارد.

قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر اسفندماه سال ۱۴۰۱ به دنبال یک حرکت جهادی روی خوش به قطار نشان داد و آغوش خدمت را بر روی شهروندان گشود.

افتتاح این قطعه در واقع سرآغازی برای پیمایش ادامه مسیر شد و مهندسان و کارشناسان را برآن داشت تا دل تاریک تونل‌ها را بشکافند و چراغ امید آفرینی را در ایستگاه های جدید روشن کنند.