تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه از دفاع مقدس به عنوان یادگار ماندگار و نمونه بارز اخلاص و ایثارگری مردم ایران یاد کرد و گفت: شایسته است تار و پود و محتواهای ناب این دوران طلایی و سرنوشت ساز برای نسل امروز باز تعریف مجدد شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی، روز پنجشنبه در آستانه آغاز هفته دفاع‌مقدس و در جمع پرسنل نیروهای مسلح این شهرستان افزود: گنجینه دفاع مقدس سرشار از محتواهای ناب و فاخری است که باید این محتواها استخراج و برای نسل امروز و آیندگان نیز تبیین شود.

وی از هنر به عنوان مهم‌ترین ابزار معرفی فرهنگ دفاع‌مقدس یاد کرد و ادامه داد: به کارگیری ابزارهای هنری همچنین مانع از تحریف این بخش مهم از تاریخ ایران می‌شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه در ادامه به مباحث فردای بعد پایان جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: دشمن با پایان دوران دفاع‌مقدس بیکار ننشست و کینه ورزی خود را نسبت به نظام اسلامی و مردم ایران در حوزه‌هایی و به خصوص جنگ نرم ادامه داد.

معلمی اظهار کرد: اینک ضرورت دارد همان کارهایی که در جنگ نظامی اعم از ایثار، مقاومت، دشمن‌شناسی‌ و بصیرت انجام می‌دادیم، دوباره و با تکنیک‌های جدید ادامه دهیم و تفکر دفاع مقدس باید در جنگ نرم و عملیات روانی دشمن حاکم باشد تا معبرها باز شود

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: همه فرماندهان و مسوولان باید یکدل، همصدا و متحد، تحت فرماندهی معظم کل قوا در این جنگ نرم از تمام توان خود استفاده کنند تا مانند گذشته بر دشمن فائق آییم.

تیپ پیاده ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی ارتش، گروه توپخانه، موشکی و پدافند هوایی ۶۱ محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه ناحیه بسیج و نیروی انتظامی در شهرستان ۲۵۵ هزار نفری تربت‌حیدریه واقع در جنوب خراسان رضوی مستقر هستند.