زنجان - ایرنا- فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان از معاینه رایگان بیماران در بیمارستان ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی بیرانوند روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع‌ مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،افزود: برنامه‌های متعددی در استان همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گلباران مزار شهدا، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه، تقدیر از خانواده معظم شهدا و جانبازان، مراسم عهد سربازی و صبحگاه مشترک برای کارکنان وظیفه به مناسبت روز سرباز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه ارتش در همه دوران، آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان را داشته است، افزود: آنچه که امروز در اولویت ارتش قرار دارد، به‌روزرسانی تجهیزات خود در راستای دفاع از کشور است.

وی با یادآوری اینکه رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی با از خود گذشتگی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و حماسه ماندگاری را خلق کردند، تصریح کرد: دفاع‌ مقدس عرصه‌ای بود که همه مردم در طول هشت سال حضور ارزشمند و موثری در آن داشتند و به دفاع از میهن اسلامی پرداختند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با اشاره به جایگاه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: اگر عوامل شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی را در کنار هم قرار دهیم قطعا ارتش، یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

بیرانوند ادامه داد: دشمن تا دندان مسلح در طول هشت سال جنگ تحمیلی از هیچ تلاشی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرد و از حمایت بلوک شرق و غرب برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برد.

وی با یادآوری اینکه خروجی هشت سال دفاع‌ مقدس، ایثار و از خودگذشتگی مردم در قالب نیروهای مختلف بود که اجازه اشغالگری به دشمن را ندادند، اظهار کرد: ارتش یکی از نیروهایی بود که در دوران انقلاب در کنار مردم قرار گرفت و همین امر باعث شد تا نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای همیشه پررنگ باشد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: در این میان، تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده و علاوه بر این در عملیات مختلف حضوری موثر داشته است.

این مسوول با بیان اینکه امروز کشور در مرحله خودکفایی است، اضافه کرد: به جرات می‌توانیم بگوییم که امروز تجهیزات به روز در طراز یگان‌های منطقه را داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات نیروی زمینی ارتش به روز رسانی شد، افزود: بخش عمده‌ای از این تجهیزات به تیپ زنجان واگذار شد و خوشبختانه به لحاظ تجهیزات مشکلی وجود ندارد.

بیرانوند با بیان اینکه یکی از سالم‌ترین و توانمندترین سیستم‌های مالی در ارتش جمهوری اسلامی ایران حکمفرماست، اضافه کرد: در این راستا نظام جامع آموزشی ترتیب داده شده است که ۴۸ هفته آموزشی را شامل می‌شود.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه در حوزه مهارت‌آموزی کارکنان نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است، گفت: در این بخش هم جوانان استقبال زیادی کرده و هم ارتش فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۰۰ نفر از سربازان ارتش وام کسب و کار دریافت کردند، اضافه کرد: این امر نشان از تاثیرگذاری دوره‌های مهارت آموزی دارد که در حین خدمت برای این سربازان برگزار شده است.