تهران- ایرنا- نخستین روز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان با صعود سه نماینده ایران به نیمه‌نهایی همراه شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مسابقات چهار وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بلگراد صربستان آغاز شده است. در روز نخست این پیکارها پویا دادمرز در وزن ۵۵، محمدعلی گرایی در ۷۷، علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم، نمایندگان ایران به‌شمار می‌روند.

در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۳۰ سهمیه المپیک تقسیم خواهد شد و پنج نفر برتر اوزان المپیکی جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

پویا دادمرز نماینده ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حریفی از صربستان رفت و در یک رقابت یکطرفه موفق شد این حریف را با نتیجه هشت بر صفر شکست دهد. سابولس لوسونس نماینده کشور صربستان در کمتر از سه دقیقه نتیجه را به دادمرز واگذار کرد. دادمرز با این برد به مرحله یک چهارم نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید و برابر آدِم بوراک از ترکیه که عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

محمدعلی گرایی کاپیتان تیم کشتی‌ فرنگی نخستین نماینده ایران بود که به روی تشک رقابت رفت. گرایی در مسابقه نخست وزن ۷۷ کیلوگرم مصاف سختی با آدلت تیولیوبایف از روسیه داشت اما در نهایت موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر بر بر حریف خود غلبه کند.

گرایی که با شکست حریف روسی به مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان رسیدن بود در این مرحله برابر نائو کوزاکا از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک هشتم بازماند. گرایی باید منتظر صعود کوزاکای ژاپنی به فینال، وزن ۷۷ کیلوگرم باشد تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها به میدان برود.

در پیکارهای در وزن ۸۲ کیلوگرم، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کوواسویچ از صربستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. ملی‌پوش خوزستانی کشتی فرنگی ایران که با قرعه سخت حریف اوکراینی در مرحله یک چهارم نهایی روبه‌رو شده بود در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۴ بر یک به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. وی که یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب سهمیه المپیک و سکوی مدالی جهان است در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

دارنده مدال نقره دوره گذشته مسابقات جهانی که با برتری برابر نماینده اوکراین به یک‌چهارم نهایی رسیده بود در یک دیدار سخت و با نتیجه یک بر یک برابر فریدریکاس از لیتوانی به برتری رسید تا به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کند. میرزازاده با صعود به مرحله نیمه‌نهایی یک گام تا کسب سهمیه المپیک این وزن فاصله دارد. او برای رسیدن به فینال، اسکار پینو هندز کوبایی را پیش‌رو دارد.