اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: برای تقویت شبکه گاز استانهایی که در انتهای شبکه گازرسانی قراردارند پروژه‌های خوبی تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید چگنی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز استان اردبیل( چلوند- اردبیل) گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم شرکت ملی گاز است که هم حجم گاز ورودی به استان افزایش خواهد یافت و قدرت انعطاف عملیاتی شرکت گاز را در استان افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: این پروژه به طول ۵۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، نقش خوبی در توسعه صنعت استان هم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز همچنین گفت: برای تقویت شبکه گاز استان‌های واقع در انتهای شبکه در شمال شرق و شمال غرب کشور پروژه‌های بسیار خوبی تعریف شده است و شرکت مهندسی و توسعه گاز متولی اجرای این طرحهاست.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اجرای این پروژه دین خود را به استان ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل ادا کنیم، گفت: برای گاز رسانی برای روستاهای استان‌های محروم که از متوسط کشوری عقب هستند، پروژه‌های خوبی تعریف شده است.

چگنی در پاسخ به سوالی در خصوص اقلیم استان اردبیل و محاسبه آن در تعرفه ها گفت: با توجه به اقلیم‌های تعریف شده اردبیل در اقلیم یک و شاید بخش‌هایی از استان در اقلیم دو قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار کرد: طبق قراردادی که با پژوهشگاه هواشناسی داریم مجددا تمام اقلیم‌ها در کشور بازنگری می‌شود و تعرفه ای که مربوط به اقلیم یک در تمام استانها اعمال می شود شامل ایین استان هم خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص طرح تعویض بخاری‌های پربازده با بخاری‌های کم بازده گفت: شرکت ملی گاز طبق تکلیف شورای اقتصاد موظف شده است چهار میلیون ۱۰۰ هزار دستگاه بخاری پربازده را با بخاری های کم بازده تعویض کند.

چگنی اضافه کرد: فراخوان اجرای این طرح صادر شده است و چندین شرکت در فراخوان شرکت کرده و فرمها را پر کردند و ما امیدواریم در زمان کوتاهی این طرح را اجرا کنیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز به ازای میزان صرفه جویی به سرمایه گذار حواله گاز داده می شود تا بازگشت سرمایه محقق شود.

وی اضافه کرد: اولویت اول در اجرای این طرح خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است و به تدریج برای سایر مشترکین اجرا خواهد شد.