تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

همدان - ایرنا- استاندار همدان گفت: در راستای تقویت صنعت فرش بافی و حمایت از فعالان این حوزه خانه خلاق فرش در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه پنجشنبه در پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان گفت: مقرر شده تا معاونت امور اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «خانه‌ خلاق فرش» را در مکان مناسبی در همدان راه‌اندازی کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار کرد: حدود ۹ هزار نفر از فعالان عرصه‌ هنر صنعت فرش تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از فرشبافان اضافه کرد: ۲۰ درصد از ۲۷ درصد حق بیمه‌ قالیبافان توسط دولت پرداخت می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای بیمه‌ تمامی فعالان حوزه فرش در دستور کار است.

وی همچنین یاداور شد: در حمایت از هنر صنعت فرش ۴۵ نقشه به‌روزرسانی شده و ۵۰ نقشه نیز در حال طی فرآیند به‌روزرسانی است که به تقویت صنعت فرش کمک خواهد کرد.

قاسمی فرزاد همچنین گفت: پژوهش در مورد فرش با همکاری اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ فرش و مجموعه مدیریتی استان به صورت مشترک انجام می‌شود.

وی افزود: در زمینه‌ ثبت جهانی فرش استان همدان در شهرهای ملایر، تویسرکان و کبودرآهنگ اقداماتی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست #دولت_مردمی_ایران_قوی، از هنر صنعت فرش در استان حمایت تام و تمام و حداکثری داریم.

این مسوول در ادامه بر برگزاری یک همایش برای فعالین عرصه فرش، پژوهشگران و کسانی که ایده‌های نوین برای ارتقای کیفیت، افزایش فعالیت اقتصادی و صادرات فرش دارند، تأکید کرد.

در این نشست، تدابیر لازم در راستای در اختیارگذاشتن «پشم» به عنوان ماده اولیه فرش برای اتحادیه فرش همدان اتخاذ شد.