گرگان - ایرنا - نخستین روز از هفته ششم کورس سوارکاری تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا در شمال استان گلستان در حالی برگزار شد که دور اول این رقابت‌ها به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اسب‌ها کنسل و رقابت‌ها در پنج دور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در رقابت‌های امروز اسب‌هایی از نژادهای دوخون، تروبد و ترکمن در مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و نیز هزار و ۶۰۰ متر با هم مسابقه دادند که نتایج زیر به دست آمد:

پس از کنسل شدن دور اول در دور بعدی که مسافت هزار متر برای چابکسواران در نظر گرفته شده بود، اسب‌های نژاد ترکمن که بیش از سه سال داشته و پیشتر امتیازی نداشتند (مبتدی و نبرده) در دپار قرار گرفتند.

در این دور، بهرام بینایی، محمدرضا نوری و آرمین آق‌آتابای چابکسوارانی بودند که با اسب‌های کدیش سیاهپوش، صحراشاد معظمی و پارمیس مختومقلی زودتر از خط پایان گذشته و به ترتیب اول تا سوم شدند.

کمال‌ دلیجه‌عطا، عرفان طعنه و نورمحمد بهادر که بر اسب‌های دلبرانه، شاداماد و ونکوور سوار بودند، در دوری که برای اسب‌های نژاد دوخون، با سن بیشتر از سه سال و دارای ۲ تا ۶ امتیاز از گذشته در مسافت هزار متر در نظر گرفته شده بود، زودتر از سایر رقیبان اسب‌های خود را از خط پایان عبور دادند و سکوهای اول تا سوم را مال خود کردند.

در سومین دور برگزار شده امروز که در واقع دور چهارم بود، در مسافت هزار و ۲۰۰ متر اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ترکمن و کلاس پنج در دپار قرار گرفتند که در پایان اسب آی‌گزل ارمشی با چابکسواری عبدالحلیم قبادی اول و اسب‌های هورس دیر و ریتانادر با چابکسواری ماهان گری و الله‌بردی طوئی دوم و سوم شدند.

اولین دور مسافت هزار و ۶۰۰ متر این فصل از رقابت‌های کورس اسبدوانی آق‌قلا ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال از نژاد دوخون کلاس ۶ بود که سکوهای اول تا سوم به ترتیب به اسب‌های اوچرشاه، هج بیوتی و مادر با چابکسواری آرمین آق‌آتابای، مبین کم و عبدالحلیم قبادی تعلق گرفت.

دور پایانی رقابت‌های امروز همچون دور قبلی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر بود که اسب‌های نژاد دوخون کلاس چهار و با سن بیشتر از سه سال با هم رقابت کردند.

در این دور، امین محمدی اسب گویان را اول کرد و مهدی چپرلی و رامین قهرمانی اسب‌های بالهان و لیدی آرچ‌ را دوم و سوم کردند.

برای نخستین روز از هفته ششم کورس اسبدوانی آق‌قلا پنج میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده بود که به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم دورهای پنجگانه اهدا شد.

همچنین روز دوم مسابقات این هفته فردا جمعه ۳۱ شهریور ماه با شرکت ۶۰ راس اسب از ساعت ۱۲:۳۰ در هفت دور و در مسافت هزار و ‌نیز هزار و ۲۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

برای رقابت‌های فردا هفت میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال جوایز نقدی درنظر گرفته شده که به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهداء خواهد شد.