کرج - ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به تنش آبی و اجرای پروژه های متعدد آبرسانی در غرب استان اعلام کرد: با تکمیل این پروژه ها در چند ماه آینده ، افق درازمدت برای تامین آب شرب شهرستان های غرب استان تعیین شده است .

به گزارش ایرنا، داود نجفیان روز شنبه حاشیه بازدید محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزارت نیرو از پروژه های در دست احداث آبرسانی غرب استان االبرز افزود: تکمیل بخش دوم تصفیه خانه شهرجدید مهستان یکی از پروژه های مهم تامین آب البرز است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این پروژه از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد و طبق پیش بینی ها امسال تکمیل می شود که در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف آن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : این پروژه در واقع پس از تصفیه آب سد طالقان ، تامین کننده آب شرب شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و اشتهارد است .

وی ادامه داد: اکنون در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز ، خط انتقال آب شهرستان نظرآباد به طول ۲۲ کیلومتر در حال احداث است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفیان اظهار کرد: همچنین شبکه انتقال آب شهرستان اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر مراحل تکمیلی خود را می گذراند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : در صورت تامین اعتبار پروژه های آبرسانی استان یکی پس از دیگری تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی یادآور رشد: تلاش ها براین است تا در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز بتوانیم سهمیه جدید استان را از ۲ سد طالقان و کرج به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب جذب کنیم و سهم برداشت از آبهای سطحی برای البرز از ۵۵ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب برسد.

علیرضا هرمزی مجری طرح آبرسانی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در این بازدید گفت : کار تکمیل تصفیه خانه شهرجدید مهستان و شبکه انتقال آب نظرآباد با سرعت در حال انجام است .

وی بیان کرد: تامین اعتبار از محل منابع ملی و استانی مهمترین نیازکنونی پروژه های آبرسانی غرب استان البرز است .

مطالعه طرح جامع آبرسانی استان البرز بین سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ انجام شد که این طرح از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شده است .

در اجرای طرح جامع آبرسانی البرز قرار است تا افق ۱۴۳۰ آب شرب استان برای جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر تامین شود.