پاکدشت- ایرنا- فرمانده سپاه شهرستان پاکدشت گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۵۰ عنوان برنامه با هدف معرفی ابعاد مختلف این دوران طلایی در مناطق مختلف پاکدشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سرهنگ پاسدار رضا امجدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان دوران هشت سال دفاع مقدس، مردم این نه فقط در برابر صدام که در مقابل جبهه وسیعتری از دشمنان اسلام، ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و در این مسیر، هزاران نفر از مردان و زنان این مرز و بوم، جان خود را تقدیم راه حق کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر لزوم توجه و عمل به جهاد تبیین و امیدآفرینی تأکید داشته اند تا دشمن در سایه عدم بیان دستاوردهای نظام، مشکلات را بزرگ نمایی نکرده و دستاوردهای نظام را کمرنگ جلوه ندهد، امروز جامعه به نشاط، امید و انگیزه نیاز دارد تا بدخواهی دشمنان همچون گذشته خنثی شود.

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس به اجرای بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در مناطق مختلف پاکدشت اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۵۰ عنوان برنامه در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت برگزار می شود که از این تعداد، ۲۰۰ عنوان برنامه در رده های بیسج، حوزه های مقاومت، پایگاه ها، اقشار و کانون‌های قشری بسیج برگزار می‌شود.

امجدی همچنین از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه بزرگ توسط ادارات و نهادهای مختلف شهرستان پاکدشت در هفته دفاع مقدس یاد کرد.

فرمانئده سپاه پاکدشت با اشاره به برخی از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان گفت: برگزاری چهارمین یادواره یاد یاران با حضور یک هزار و ۸۰۰ نفر از جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ادوات نظامی سنگین، نیمه سنگین و زرهی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای رده‌های مختلف بسیج با حضور ۲۰ پایگاه بسیج محلات از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان پاکدشت است.

وی از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، طرح بازدید از ۳۰۰ خانواده معظم شهدای پاکدشت با حضور مسئولان ادارات، برگزاری چهلمین روز تدفین شهید گمنام در پاکدشت، غبارروبی مزار شهدا، اجتماع بزرگ گردان های کوثر، برگزاری دعای کمیل در جوار مزار شهید گمنام و رژه موتوری با حضور ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پاکدشت یاد کرد.

امجدی تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس مسابقات متعدد ورزشی و فرهنگی در مناطق مختلف پاکدشت برگزار می‌شود و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری، گروه‌های سرود، نمایش و روایتگران دفاع مقدس با حضور در بوستان‌های سطح شهرستان برنامه‌های فرهنگی گرامیداشت این ایام برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه پاکدشت گفت: به منظور بهره مندی آحاد جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی، همزمان با هفته دفاع مقدس ۲ هزار بسته معیشتی توسط برخی از حوزه‌های مقاومت بسیج بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می گردد.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.