رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم خانواده و ضرورت توجه به این مهم گفت: تقویت خانواده، آموزش و پرورش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جلایی عصر روز شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و شورای اجتماعی گیلان اظهار کرد: ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی از تضعیف خانواده و آموزش و پرورش آغاز و در دانشگاه‌ها تقویت می‌شود اینها مواردی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی، بی‌اعتقادی و کنارگذاشتن دین را یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: هنوز از موضوع ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش رها نشده‌ایم که تغییر محتوای کتاب‌های درسی و حذف برخی از موضوعات تاریخی از کتاب‌های دانش آموزان دغدغه ای جدی شده است.

معاون استاندار گیلان در ادامه با اشاره به موضوع طلاق‌های توافقی خاطر نشان کرد: مواردی از طلاق‌های توافقی ناشی از برخی حمایت‌ها در صندوق‌های اجتماعی است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آمار برخی از طلاق ها در گیلان مربوط به استان‌های دیگر بوده که در این استان ثبت شده ضمن اینکه برخی از زوجین گیلان برای طلاق به استانی دیگر می‌روند.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم اولویت اجتماعی بر سیاسی و امنیتی فزونی یافته به طوری که موضوع احیاء حوزه اجتماعی در وزارت کشور و شاید بیرون از آن این وزارت خانه در قالب یک سازمان اجتماعی مستقل دنبال می‌شود که در ۲ دیدار با وزیر کشور که یک نشست با حضور ارکان استان و دیگری معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی ۳۱ استان کشور انجام شد هر هر ۲ جلسه حول محور اجتماعی برگزار گردید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به راه‌اندازی مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی در کشور خاطر نشان کرد: تجهیز مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و تجهیز آن برای دستیابی به آمار یکسان و پرهیز از آمارهای متفاوت اهمیت بسزایی دارد.

علایی با اشاره به توطئه همیشگی دشمنان و تاکید بر هوشیاری آحاد مردم در این ارتباط بیان کرد: طراحی دشمن فاسد کردن جامعه اسلامی است البته نقشه های آنان همواره نقش بر آب است همانطور که در سالگرد اغتشاشات سیلی محکمی از مردم خوردند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این کارگروه گفت: شورای اجتماعی استان متناظر با شورای اجتماعی کشور تشکیل می‌شود که مدیران کل باید در این جلسات حضور یابند و به اهمیت این نشست ها توجه کنند.

محمدتقی نیازمند اظهار کرد: رصد آخرین آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مواردی است که در جلسات کارگروه اجتماعی، فرهنگی و شورای اجتماعی گیلان دنبال می شود از اینرو این مهم باید به مدیران کل مربوطه هم تاکید شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی و اهمیت فعالیت آن خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر شاهد پراکندگی در حوزه آسیب های اجتماعی و متولیان آن بوده ایم که این رو راه اندازی این مرکز اهمیت زیادی دارد و آمارهایی که به صورت رسمی توسط برخی از نهادها و دستگاه ها استخراج می شود به مراجع تصمیم گیری ارائه خواهد شد.