تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان امروز شنبه با همتای ترکیه ای‌اش در حاشیه نشست های هفتاد و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، شامگاه امروز شنبه امیر فیصل بن فرحان با هاکان فیدان دیدار و درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت و گسترش آن در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین سعودی و ترکیه‌ای در این دیدار درباره راه‌های تقویت همکاری دو جانبه و چند جانبه بین عربستان و ترکیه و همچنین آخرین تحولات و مهم ترین مسائل منطقه‍ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، در این دیدار، «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل و «عبدالرحمن الداود» مدیرکل دفتر وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

رجب طیب اردوغان دهم سپتامبر جاری (19 شهریور ماه) در نشست سران کشورهای عضو گروه 20 در دهلی نو، از ایجاد یک خط ریلی به همراه ایجاد بندرگاههایی در عربستان، امارات و عراق خبر داده و اظهار امیدواری کرده بود پروژه گذرگاه بنادر و راه آهن با هماهنگی با ابتکار کمربندی و راه ابریشم چین، انجام شود.

اردوغان گفته بود که گذرگاه تجاری از عربستان و امارات شروع و از طریق خاک عراق به بصره در جنوب این کشور و سپس به ترکیه خواهد رسید و هدف از آن تقویت تبادل تجاری بین کشورها و تسهیل جابجایی کالا بین آنهاست.

پروژه ابتکار کمربند و جاده چین در سال 2013 آغاز شد که در واقع یک شبکه از راهها و بنادر و راه آهن است که بیش از یکصد کشور را دربرخواهد گرفت.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیرا از طرح ایجاد راه آهن ترانزیتی بین سرزمین های اشغالی فلسطین، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داده است.