مشهد-ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: شخصیت‌های جبهه مقاومت را باید به جامعه معرفی کنیم تا فرزندان ما بیاموزند و بدانند که انسان چقدر می‌تواند تاثیرگذار و منشاء خیر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی شنبه شب در هشتمین اجلاس مجاهدان در غربت در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: کسانی که در مسیر انبیای الهی هستند و با عزم جزم اهداف الهی را دنبال می‌کنند باید تکریم شوند و از آن‌ها یاد شود و تکریم شخصیت افرادی از جمله سید عیسی طباطبایی درسی است که از قرآن و از کلام وحی آموخته‌ایم.

وی ادامه داد: با سه کلیدواژه و مفهوم ایمان، هجرت و جهاد که بارها در قرآن تکرار شده، تحولات زیادی رخ داده است. از صدر اسلام هجرت به مدینه و حبشه و پس از آن هجرت امیرالمؤمنین(ع) به کوفه نیز موجب اتفاقات بزرگی در تاریخ شده است. علاوه بر این در طول تاریخ علمای بزرگی را می‌بینیم که هجرت کردند و توانستند منشاء خیر و برکت باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: اگر مقاومت نبود امروز لبنان در اشغال اسرائیل بود و معلوم نبود اصلا فلسطینی در منطقه باشد و اگر مقاومت و پایداری مردم ایران نبود، انقلاب اسلامی به پبروزی نمی‌رسید.

حسینی تصریح کرد: مقاومت یک بحث عقلانی است و راهی جز آن وجود ندارد و مردان این عرصه باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سید عیسی طباطبائی از ابتدا در خط امام(ره) و رهبر انقلاب راسخ بوده است، افزود: وی از دامغان تا لبنان این مسیر را طی کرده و ما امروز شاهد اقدامات اساسی ایشان هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین درخصوص نمایندگان پارلمانی کشورهای حوزه مقاومت نیز گفت: این ارتباط و هم‌اندیشی می‌تواند بسیار موثر باشد. نمایندگان ما تجارب ارزنده‌ای دارند و این تبادل اندیشه و فکر می‌تواند بسیار موثر باشدکه باید از این قدرت و موقعیت به خوبی استفاده شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: هرچه نیروهای مقاومت در مجالس کشورهای اسلامی تقویت شوند، می‌توانند موضع‌گیری بهتری داشته باشند و در برابر استکبار بایستند.

وی بیان کرد: اخیرا شاهد قرآن سوزی در اروپا بودیم و خوشبختانه رییس جمهور ما در سازمان ملل از کلام وحی سخن گفتند و این اقدام را به خوبی محکوم نمودند.

به گزارش ایرنا هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تالار قدس حرم مطهر رضوی، با حضور نمایندگان جبهه مقاومت ولایت‌مداری از ۶ کشور با هدف تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربتی که در تاریکی و خفقان شیاطین زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند، برگزار شد.

تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین «سیدعیسی طباطبایی» نماینده امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور لبنان، از جمله برنامه‌های نخستین روز هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» بود.

این اجلاسیه تا فردا ادامه خواهد داشت.