تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

تهران- ایرنا- منابع فرانسوی اعلام کردند که در پی ورود موج گسترده‌ای از مهاجران به جزیره لامپدوزای ایتالیا، مقام‌های فرانسه نگرانی سرایت بحران پناهجویان به کشورشان هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه BFM شنبه گزارش داد که وضعیت مهاجران در منطقه «مانتون» در مرز فرانسه با ایتالیا وخیم‌تر است و پلیس هر روز ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهاجر را که برای ورود به فرانسه تلاش می‌کنند، بازداشت می‌کند.

امانوئل ژوبر رئیس پلیس منطقه مانتون گفت که از ماه ژانویه تاکنون ۳۲ هزار مهاجر بازداشت شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود شماری از بازداشت‌شدگان کودکانی هستند که هیچ همراهی ندارند و آمار این افراد نیز ۲ برابر شده است.

پیش از گسترش بحران در لامپدوزا، فرانسه ۲۰۰ پلیس دیگر به تیم امنیتی در مانتون اضافه کرد و شمار آنها را به ۵۰۰ نفر رساند.

این در حالی است که مقام‌های فرانسه شمار نیروهای ضدتروریستی در منطقه را نیز ۲ برابر کرده و تجهیزات بیشتری از جمله پهپاد به آنجا فرستاده‌اند.

در یک هفته گذشته، یازده هزار مهاجر غیرقانونی به لامپدوزای ایتالیا رسیدند که این رقم ۲ برابر ساکنان دائمی این جزیره است.

هر چند مقام‌های ایتالیا درصدد جلوگیری از گسترش بحران مهاجران هستند اما فیلیپو مانینو شهردار لامپدوزا گفت که وضعیت این جزیره «در آستانه نقطه بدون بازگشت» است.

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که از اول ژانویه تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار از طریق دریا خود را به این کشور رسانده‌اند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۶۸ هزار مهاجر از راه دریا خود را به ایتالیا رسانده بودند.