تهران - ایرنا - یک معلم آموزش و پرورش خودباوری معلمان و عامل به آرمان‌های انقلاب اسلامی بودن را مهمترین و بهترین روش برای انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان و نسل جدید برشمرد و گفت:دانش‌آموزان و نسل حاضر افرادی شجاع و آگاه هستند و با قرار گرفتن در ریل انقلاب پشتوانه قوی برای نظام خواهند بود.

دانش آموزان ایران اسلامی مهر و سال تحصیلی را با نوای دفاع مقدس آغاز کردند و همزمان با آغاز سال تحصیلی سالگرد رشادت جوانان و نوجوانان ایرانی را در دوران دفاع مقدس گرامی داشتند؛ جوانانی که با اهدا و ایثار جان خود، خاک وطن را حفظ کردند و کشور را به عنوان امانت به نسل های بعد از خویش سپردند.

به بهانه آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس از یکی از معلمان آموزش و پرورش درباره دانش آموزان و ضرورت آشنایی نسل حاضر با آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون، پرسش کردیم؛ مجید غلامی معلم متوسطه دوم در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشور ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر با پشتوانه قوی دینی و مذهبی به رغم تحریم های یک جانبه و ظالمانه به موفقیت های چشمگیری در عرصه های مختلف دست یافته است.

وی ادامه داد: معلمان با داشتن آگاهی و دانش لازم می توانند پیشرفت های انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی، اقتصادی، تکنولوژی، علمی از جمله سلول‌های بنیادی، صنایع هسته ای و دفاعی را به درستی به نسل حاضر که همان دهه هشتادی و نودی ها هستند منتقل کنند.

غلامی تاکید کرد: در سال های اخیر تبلیغات منفی بسیاری بر علیه نظام اسلامی از سوی رسانه‌ها و مطبوعات بیگانه و افراد خارج نشین شده است و سخنان آنها به رغم آمیخته بودن با دروغ و پنهان کاری برای برخی نوجوانان و جوانان جذاب بوده است اما فطرت حقیقت جوی دانش آموزان و نوجوانان در صورت شنیدن حقیقت، آن را خواهد پذیرفت.

این معلم که خود از قهرمانان ورزش کشور است؛ با یادآوری دوران ریاست جمهوری شهید رجایی تاکید کرد که ما معلمی داشته ایم که در جایگاه ریاست جمهوری نیز فرد موفقی بوده و از دوران ریاست جمهوری ایشان به عنوان الگو یاد می شود؛ همچنین استاد شهید مرتضی مطهری را داشته‌ایم که یاد ایشان موجب تقویت روحیه معلمان می شود؛ بنابراین معلمان از جایگاه ویژه ای در حوزه روشنگری برخوردارند.

وی اظهار داشت: حضور معلمان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی و تقویت آنان در این حوزه‌ها افزایش تاثیرگذاری آنان در کلاس درس را در پی خواهد داشت و قطعا سخنان و روشنگری معلمان قوی و آگاه از سوی دانش آموزان قابل پذیرش است و معلم قوی می تواند نقش موثری در انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل حاضر داشته باشد.


وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی معلمان در سال های اخیر با تلاش دولت، بهبود نسبی داشته است، گفت: فطرت انسان ها به دنبال حقیقت است و دانش آموزان نیز حقیقت را از معلمان قوی در همه حوزه های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی می پذیرند.

این معلم آموزش و پرورش با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی، بر ضرورت فعالیت های فرهنگی و غنی سازی این فعالیت ها، عنوان کرد: جامعه را می توان به یک تیم ورزشی تشبیه کرد، در یک تیم نقاط قوت و ضعفی وجود دارد اما باید برای تیم، استانداردی تعریف کنیم و ضمن حفظ و قدردانی از نقاط قوی تیم، نقاط ضعفِ تیم خود را تقویت کرده در نهایت به جامعه ای پویا دست یابیم.

وی از معلمان و هم صنفی های خود خواست با خودباوری در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و با اعتماد کامل به انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام را برای دانش آموزان خود تبیین کنند.