ارومیه - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه درصدد لحاظ تورم در لایحه بودجه سال آینده مدیریت شهری هستیم، گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب بودجه سال آینده برای شهرداری تدارک دیده شده است.

نقی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر رعایت اولویت‌های تدوین بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به عنوان گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» باید تمامی خصیصه‌های این عنوان را در تدوین بوجه شهرداری ارومیه نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه شورای شهر در قبال این بودجه مسوولیت سنگینی دارد، افزود: روش تدوین بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ با پیشنهاد راهکار جدید با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف تهیه و تدوین خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: بر اساس میزان افزایش تورم امروزی، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه حدود چهار هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود.

کریمی از ایجاد کارگروه های تخصصی برای مناطق محروم هم خبر داد و اضافه کرد: بودجه مناطق محروم و کمتربرخوردار در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ارومیه برآورد شده بود بنابراین این بودجه در سال ۱۴۰۳ با ایجاد کارگروه‌های تخصصی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، ارومیه به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی، حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.