قزوین - ایرنا - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش ۲۹ درصدی جوجه ریزی در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

علی رمضانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیان جزییات این خبر تصریح کرد: این افزایش جوجه ریزی معادل ۲۰ میلیون و ۴۳۵ هزار قطعه جوجه است.

وی اضافه کرد: میزان جوجه ریزی در استان قزوین طی سال گذشته ۱۵ میلیون و ۷۶۷ هزار قطعه بود که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل با افزایش چشمگیری همراه می باشد.

رمضانپور همچنین میزان جوجه ریزی در یک ماه گذشته را بالاتر از تعهدات استانی برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان تعهدات استان برای جوجه ریزی سه میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه بود که طی همین مدت (شهریورماه) سه میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت.

به گفته این مسوول، تعداد مرغداری‌های نیمچه گوشتی فعال در استان قزوین ۳۸۰ واحد است که بخش اعظم آن در شهرستان تاکستان و قزوین متمرکز شده است.

رمضانپور خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای مرغداری استان قزوین ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه است که با تولید سالانه ۸۰ هزار تن گوشت مرغ، علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز استان، بخشی از نیاز استان های البرز و تهران را نیز فراهم می‌کند.