کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: کسب علم، رعایت تقوا و داشتن بصیرت سه مقوله ای است که امام عصر(عج) از طلاب حوزه های علمیه انتظار دارند.

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در کاشان افزود:از امروز طلاب حوزه‌های علمیه که شروع به تحصیل در می کنند سه عهد مهم با خداوند ببندند، اولین عهد ما با امام عصر(عج) این باشد که من می خواهم سربازی شایسته برای شما باشم.
وی اظهار کرد: نخستین ویژگی برای سرباز امام عصر( عج) بودن که مورد قبول ایشان است علم آموزی است و مرحوم علامه طباطبایی در ذیل ِآیه شریفه (یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ) می‌فرمایند خداوند به افرادی که ایمان آوردند درجه داده و به کسانی که به دنبال فراگیری علم هستند درجه های زیادی عطا می کند.
وی اظهار کرد: امام حسن عسکری علیه السلام نامه ای به ابن بابویه قمی نوشته اند و یک جمله آن این است که ای ابن بابویه دین شناس باش و به وصیت من عمل کن و به همه شیعیان من هم به این سفارش امر کن.
امام جمعه کاشان بیان کرد: امام عصر(عج) از ما تقاضای علم آموزی و تفقه در دین دارند.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: امام کاظم (ع) می فرمایند کسی که دین شناس نباشد خدا عملش را نمی پسندد، روش تدریس حوزه علمیه بی نظیر است چون پیش مطالعه و تقریر نویسی و مباحثه دارند.
وی افزود: عهد دوم با امام زمان(عج) ایمان و تقواست چون ایشان از لباس روحانیت انتظار تقوا دارند و اگر بخواهیم خدا به ما عنایت ویژه داشته باشد باید متقی باشیم.
وی اظهار کرد: حوزه علمیه درب خانه علم پیامبر(ص) و خاندان پاک و مطهرش است و عهد سوم ما با امام عصر این است که علم و ایمان ما باید با بصیرت همراه باشد.

شهرستان کاشان دارای ۱۳ حوزه علمیه برادران با هزارو ۲۶۸طلبه و چهار حوزه علمیه خواهران با ۳۰۰طلبه است.