تهران- ایرنا- محمدمهدی اسماعیلی وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با أحمد فکاک البدرانی وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث عراق از میزبانی کریمانه ملت و دولت عراق و برگزاری موفق راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار، دو طرف ضمن تاکید بر مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر توسعه همکاری های فرهنگی و هنری تاکید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از همتای عراقی اش برای سفر به ایران گفت:مشترکات تمدنی و تاریخی و مردمی دو کشور اساس توسعه روابط فرهنگی دوجانبه بین ایران و عراق است.
وزیر فرهنگ عراق نیز با ابراز خرسندی از این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور خواستار همکاری و تولیدات مشترک سینمایی بین ایران و عراق شد،که مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، وی در این اجلاس ضمن سخنرانی، با مسئولان قطری و همتایانش از کشورهای اسلامی دیدار کرده است.
دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با شعار «به سوی نوسازی فعالیت فرهنگی در جهان اسلام» از دوشنبه (سوم مهرماه) آغاز به کار کرده است.