یاسوج- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر اجرای برنامه های نشاط آور در مدارس با روش های هنری تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه ها نقش مهمی در ارتقا سطح تحصیلی دانش آموزان دارد.

مسعود نوری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اجرای برنامه های نشاط اجتماعی در مدارس نیازمند خلاقت، نوآوری دانش آموزان و کمک مدیران و اولیا مدارس بوده و مشارکت والدین در توسعه اهداف آموزش و پرورش ضروری است.

نوری تصریح کرد: این فرایند امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیازمند بسترسازی مناسب برای آرام سازی جامعه آموزشی هستیم.

وی بر توجه ویژه آموزش و پرورش مناطق مختلف به مسائل بهداشتی و بوفه مدارس تاکید کرد و گفت: بی شک ارتقای شرایط آموزشی استان منجر به تعالی دانش آموزان خواهد شد.

نوری تصریح کرد: مدارس باید به سمت ترویج تغذیه سالم گام بردارند و مسئولیت بوفه مدارس را به افرادی محول کنند که بیشتر سلامت دانش آموزان را مد نظر قرار دهند.

نوری آموزش و پرورش را نهادی فرادستگاهی دانست و گفت: همه مدیران و دستگاه ها باید از حداکثر انعطاف قانونی استفاده کرده تا مشکل تعلیم و تربیت دانش آموزان حل شود.

بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.