اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی اردبیل به دومین خودرو آتش‌نشانی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، هاشم علایی روز سه‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: با توجه به وسعت شهرک صنعتی ۲ اردبیل و نیاز مبرم این شهرک به آتش‌نشانی، خودرو دوم آتش‌نشانی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی خریداری شده که به‌زودی به ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تحویل این خودرو به ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی ۲ اردبیل، ضمن افزایش ناوگان این ایستگاه در حوادث و آتش‌سوزی‌ها میزان خسارات وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی در زمان وقوع حوادث کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بزرگ سرمایه‌گذاری‌ و وجود صنایع تاثیرگذار در شهرک‌های صنعتی، احداث ایستگاه‌‎های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی در اولویت‌های مهم این شرکت قرار گرفته است.

علایی با بیان اینکه تاکنون ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شده است ، افزود: علاوه بر احداث ایستگاه‌‎ها و تجهیز آن به خودروهای آتش‌نشانی با اجرای برنامه‌هایی از قبیل شناسایی و پایش واحدهای صنعتی پرخطر، نصب شیرهای ایستاده و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به واحدهای صنعتی، تلاش می‌شود تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی در شهرک‌های صنعتی جلوگیری شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.