نوشهر - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : برای رفع کدورت و تغییر طعم آب آشامیدنی شهروندان رامسر در غرب مازندران تعداد سه حلقه چاه با تولید مقدار ۴۵۰ لیتر در ثانیه وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا، آب آشامیدنی شهروندان رامسری از سد میجران تامین می شود و به تازگی به علت خروج تصفیه خانه از مدار نقاطی از این شهر دچار کدورت، تغییر رنگ و طعم شد به گونه ای که چنین اتفاقی افزون بر نگرانی شهروندان بلکه در شبکه های اجتماعی هم نشر و باز نشر شد.

سد میجران سدی خاکی با هسته قیری است که در ۲۰ کیلومتر شهر رامسر و دل کوه بین «اربه کله» و «دالخانی» قرار دارد، این سد سال ۱۳۸۲ بر روی «نسارود» به‌ منظور تامین آب زراعی منطقه به میزان یکهزار و ۵۰۰ هکتار، توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان هفت میلیون‌متر مکعب ساخته شد.

بهزاد برار زاده روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: پس از گزارش این اتفاق، باشتاب اقداماتی مانند تصفیه و پیش تصفیه در ۲ مرحله انجام گرفت و با تامین منابع آبی جایگزین (سه حلقه چاه) با مقدار تولید بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه پس از نمونه برداری و آزمایش های متعدد این مشکل برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت : بروز چنین وضعیتی می توانست زمینه ساز یک تنش اجتماعی شود که با صبوری و همراهی مسوولان امر به ویژه فرماندار، نماینده مردم شهرستان های رامسر، عباس آباد و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر متولیان امر این چالش برطرف شد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر واقع درغرب مازندران به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصربفرد نظیر جنگل، دریا، کوه، جلگه و اماکن اقامتی مانند هتل قدیم، هتل جدید، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده و به همین خاطر در تمامی روزهای سال بویژه نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.