زنجان - ایرنا - مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری زنجان گفت: سه هزار و ۵۴۰ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی این استان تبدیل وضعیت شدند.

علی جعفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تبدیل وضعیت از بین چهار هزار و ۴۲۵ نفر ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین راستا پیگیر تبدیل وضعیت ۸۸۵ نفر باقی‌مانده شاغل نیز هستیم که اتفاق بیفتد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری زنجان با بیان اینکه برای سرعت بخشی به تبدیل وضعیت ایثارگران، بنیاد شهید نیز باید بهتر همراهی کند، یادآورشد: این امر بر اساس مصوبات شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار تدوین شده است و امسال ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی که نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران خود اقدام نکرده اند باید در اسرع وقت اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند، اظهار داشت: طبق ماده ۶۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مصوب اسفند ۹۳ مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که به بخش خصوصی واگذار شده است، در جریان واگذاری بوده و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته اند، موظف هستند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری، از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این باره گفت: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته یک هزار و ۸۳۸ نفر از ایثارگران در ۷۰ دستگاه اجرایی این استان به شرایط استخدامی رسمی قطعی تبدیل وضعیت شده‌اند.

احمد خداوردی اظهار کرد: تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و شهرداری‌های ۲۱‌ گانه سطح استان خارج از فرآیند سامانه سینا انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این سازمان در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران ضمن پیگیری اجرای سریع و صحیح فرآیند تبدیل وضعیت مشمولان از دستگاه‌های اجرایی استان، تلاش کرده است شماره مستخدم‌های ایثارگران را به طور میانگین ظرف مدت پنج روز کاری صادر کند.