تهران- ایرنا- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش فراکسیون و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تاکنون مصوب شده و امید است در صحن علنی هم رای آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سمیه رفیعی با اشاره به ارتقای ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا به خبرنگاران گفت: انجام کارهای محیط زیستی یک زنجیره بهم پیوسته است که برای بها دادن با آن باید نگرش ها در همه بخش ها از جمله در بودجه ‌های محیط زیستی تغییر کند و اقدامات رفع آلودگی هوا دیده شود.

وی با تاکید بر عدم برخورد سیاسی با موضوع محیط زیست افزود: در زمان ورود به پرونده ترک فعل هوای پاک در دستگاه‌های مختلف مشاهده شد که اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کار برای آلودگی هوا وظیفه همگانی است، درباره راهکارهای پیشنهادی کوتاه و بلند مدت مجلس برای رفع آلودگی هوا عنوان کرد: چندین راهکار در این رابطه پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای قانون هوای پاک پس از ۴ سال استاندارد سوخت در کشور تدوین شد و ردیف مستقلی برای اجرای قانون مصوب شده که امید است زمستان امسال هوای بهتری داشته باشیم.

رفیعی در ادامه گفت: در حوزه معاینه فنی انتقادات زیادی وجود دارد که طی یکسال گذشته با مدیریت جدید شاهد رفع مشکلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش فراکسیون محیط زیست مجلس و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تاکنون مصوب شده است که امید است در صحن علنی هم رای بیاورد.