یاسوج - ایرنا-معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:یک سال گذشته تاکنون۹۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال طرح بازآفرینی شهری در این استان اجرا شده است.

سید عبدالصاحب عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح هایی چون آسفالت معابر بافت فرسوده یاسوج،احداث مدرسه مهریان،کتابخانه شهر سی سخت،کانال هدایت آب های سطحی منطقه بلهزار،جدول گذاری معابر شهرهای دوگنبدان و دهدشت هزینه شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز ۲۰۰میلیارد ریال برای بازآفرینی مناطق بافت فرسوده شهرهای مختلف استان تصویب شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اینک هم ۲۰ طرح بازآفرینی شهری در قالب کانال های هدایت آب، آسفالت معابر،جدول گذاری در بافت های فرسوده مناطق مختلف استان در دست اجراست.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طرح های بازآفرینی مناطق مختلف استان بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی با بیان اینکه اجرای طرح های بازآفرینی شهری نقش مهمی در زیباسازی سیمای شهری و رفاه حال ساکنان دارد تاکید کرد که شتاب بخشی به پروژه های بازآفرینی شهری از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

براساس آمار رسمی یک سوم از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سکونتگاه‌های غیررسمی( حاشیه نشینی) و بافت‌های فرسوده زندگی می کنند که افزون بر نازیبایی چهره شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد امکان تهدید جان ساکنان در هنگام بروز زلزله و سختی زندگی به دلیل نبود امکانات رفاهی شده و به علت همین پیامدها دولت برنامه های حمایتی ویژه ای برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده استان در نظر دارد.