تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیج، یادگار امام راحل است و نام بسیج، اتفاقی انتخاب نشده است، گفت: بسیج از سوی امام به گروهی اطلاق شد که نقشی ارزشمند در دوران دفاع مقدس داشتند و اثرگذاری مثبت آنها در دوره‌های گوناگون از جمله دوران همه‌گیری کرونا مشهود بوده است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت: بهرام عین‌اللهی در نشست هم‌اندیشی روسای هیات‌های اندیشه‌ورز و مسئولان بسیج جامعه پزشکی کشور با مسئولان نظام سلامت در تالار شهید حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت، با اشاره به ضرورت تقویت بسیج علمی و اساتید، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و آشنایی جامعه دانشگاهی کشور با پیشرفت‌های حوزه سلامت هستیم.

وی با تاکید بر زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و مسئولیت‌شناسی یادآور شد: رسالت سنگینی به عهده همه ما قرار دارد و آن مسئولیت در قبال حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی است؛ زیرا انقلاب اسلامی به راحتی حاصل نشده که به آسانی از دست برود.

عین‌اللهی تشکیل حشدالشعبی را نمونه‌ای از ویژگی الهام‌بخشی بسیج دانست و تصریح کرد: بسیج به معنای حضور در همه صحنه‌هاست و هیچ بن‌بستی در حل مشکلات و مسائل توسط بسیج وجود ندارد؛ همچنین در بحران‌های مختلف از جمله کرونا و وقوع حوادث طبیعی شاهد حضور پررنگ بسیج هستیم.

وی از تقویت روحیه مذهبی، حضور و مشارکت گسترده در مراسم فرهنگی و مذهبی، برپایی نمازجماعت، داشتن حس همکاری و کارجمعی، تحول‌گرایی، کمک به محرومان، شجاعت و امیدآفرینی به عنوان مهمترین شاخصه‌های بسیج و بسیجی یاد کرد و گفت: اردوهای فرهنگی و جهادی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به ویژه در مناطق محروم، بسیار اثرگذار است و باید تقویت شود.

اجازه ندهیم سیاه‌نمایی‌ها در فضای مجازی در مسیر خدمت به مردم اخلال ایجاد کند

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم امیدآفرینی در جامعه، ادامه داد: باید در جامعه، امیدآفرینی کرد و از ناامیدکردن مردم که دشمنان ما به دنبال آن هستند، برحذر بود. همچنین نباید اجازه دهیم خطوط تخریبی و سیاه‌نمایی‌ها در فضای مجازی در مسیر خدمت به مردم اخلال ایجاد کند.

به گفته عین‌اللهی بسیج جامعه پزشکی از مهمترین تشکل‌ها در نظام سلامت برای کمک به مردم و ارتقای سلامت جامعه است.