تهران-ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت درباره تحولات این کشور تاکید کرد که غرب و آمریکا معیارهای دوگانه‌ای را در قبال سوریه درپیش گرفته‌اند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان این نشست تاکید کرد که سوریه سال‌هاست با چالش‌های جدی ناشی از تروریسم، حضور غیرقانونی نظامی خارجی، حملات مکرر رژیم صهیونیستی و تحریم اقتصادی اجباری غیرقانونی مواجه بوده است.

صباغ گفت: سوریه ادامه سکوت برخی کشورها که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند در قبال حملات اسرائیل محکوم می‌کند و این سکوت حکایت از همدستی آنها با رژیم اشغالگر دارد و موید معیارهای دوگانه آنهاست.

وی افزود: برخی اعضای دائمی شورای امنیت به ویژه آمریکا به ارتکاب اقدامات جنایتکارانه آشکار علیه سوریه ادامه می‌دهند و حین انعقاد جلسات شورای امنیت درباره لزوم احترام به منشور سازمان ملل و اهمیت دفاع از حقوق صحبت می‌کنند.

صباغ در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: سوریه از بازگشت تمام آوارگان سوری استقبال می‌کند و خواهان بازگشت شهروندان خود است که توسط تروریسم ناگزیر به آوارگی اجباری شده‌اند.

وی در این باره تاکید کرد: دمشق همچنین از کشورهای غربی می‌خواهد که به جای ممانعت از بازگشت و سیاسی کردن موضوع آوارگان، در راستای پیاده سازی برنامه‌های خود، شرایط مناسب را برای بازگشت آنها به سرزمین شان فراهم کنند.