شیراز - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان توانمند باید در پست‌های مختلف مدیریتی به کار گرفته شوند.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز ضمن قدردانی از نگاه مثبت استاندار نسبت به واگذاری مدیریت به بانوان افزود: باید از این فرصت استفاده شود و بانوان توانمند برای تصدی پست‌های مختلف مدیریتی معرفی شوند.

او گفت: قطعا تحول در زمینه انتصاب بانوان در پست های مدیریتی می تواند به ارتقاء جایگاه کشور در این حوزه همانند بخش های آموزش و بهداشت کمک کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درخصوص دورکاری بانوان گفت: در این زمینه نیز پیشنهاد می شود که از تجربه استان فارس در این زمینه استفاده شود و با عملیاتی کردن این کار در چند دستگاه اجرایی استان براساس قانون دورکاری سال ۸۹، نتایج آن مشخص و الگوبرداری و در سایر استان‌ها همچنین در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد.

اهتمام ویژه استانداری به استفاده از ظرفیت بانوان

استاندار فارس هم در این دیدار گفت: در زمینه استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در پست های مختلف مدیریتی، مدیریت ارشد استان اهتمام ویژه به این مساله دارد.

محمدهادی ایمانیه افزود: به رغم اینکه چند بار تقاضا کرده ایم که بانوان توانمند برای پست های مدیریتی در استان معرفی شوند اما به حد انتظار معرفی صورت نگرفته است.

وی گفت: البته بانوان در سطوح مختلف مدیریتی در استان فعالیت دارند اما اطمینان داریم که ظرفیت بانوان استان بیش از این است و از توانمندی آنها در عرصه های بیشتر مدیریتی می توان استفاده کرد.

استاندار فارس درباره دورکاری بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان نیز گفت: به دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که بانوان متاهل فاقد فرزند یک ساعت و بانوان متاهل دارای فرزند زیر ۱۸ سال می توانند ۲ ساعت دورکاری انجام دهند.

وی افزود: علاوه بر این با استفاده از اختیارات استاندار در حال حاضر فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای پنجشنبه به شکل دورکاری است.

ایمانیه گفت: تاکید کرده ایم که بر روند دورکاری به دقت نظارت شود و چنانچه دستگاه ها و کارکنان آنها عملکرد مطلوبی نداشته باشند دورکاری لغو خواهد شد.