یزد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در هر شهرستان باید براساس ظرفیت ها و داشته های آن منطقه باشد و با توجه به این اصل هر گونه حمایت و برنامه ریزی انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین پارسائیان پنجشنبه شب در نشست ستاد نوفاد استان یزد افزود: مزیت های هر شهرستان باید احصا شود و براساس این ظرفیت ها که توسط فرمانداران گردآوری می شود نسبت به تشکیل شرکت های فناور و دانش بنیان اقدام کرد.

وی گفت: هر گونه برنامه ریزی در زمینه دانش بنیان و فناوری باید بر این اساس باشد و حتما شیوه نامه تشکیل مراکز رشد و شورای دانش بنیان (نوفاد) نیز تدوین شده و مسئول دانش بنیان هر شهرستان مشخص باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: هر چند بخش زیادی از فعالیت ها با مسئولیت فرمانداران انجام می شود اما باید برای حوزه فناوری و دانش بنیان یک نفر به عنوان دبیر مشخص شده و ابلاغ داده شود تا به صورت مستقیم و بدون واسطه پیگیری فعالیت ها را به صورت تخصصی و با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی ادامه داد: توفاد استان نیز شیوه نامه ای تدوین و شرایط دبیر را به شهرستان ها ابلاغ کند تا بر این اساس و در بین افراد توانمند و صاحب نظر در زمینه فناوری و دانش بنیان نسبت به انتخاب دبیر هر شهرستان اقدام شود.

پارسائیان گفت: در اولویت بعدی محل فعالیت نوفاد شهرستان ها پیگیری شود چون بدون مکان مشخص امکان فعالیت مستمر و فراگیر نخواهد بود لذا می توان از اماکن دانشگاهی زیادی که در هر شهرستان وجود دارد و بلااستفاده مانده برای محل این مراکز استفاده کرد.

وی افزود: در مرحله بعد به منظور حمایت از حوزه دانش بنیان و فناوری هر شهرستان می توان از ظرفیت شرکت ها و صنایع مستقر در آن منطقه استفاده کرد و به جز شهرستان خاتم در بقیه شهرستان ها حداقل یک صنعت بزرگ فعالیت دارد و می توان به عنوان حامی از این صنایع بهره گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ادامه داد: اگر همین چند مصوبه پیگیری و اجرایی شود قطعا بخش زیادی از مشکلات حوزه دانش بنیان و فناوری استان یزد حل خواهد شد بویژه اینکه در شهرستان ها بخصوص مناطق کمتر برخوردار استعدادهای زیادی وجود دارد که به دلیل دور بودن از مرکز استان امکان شکوفایی و حمایت جدی وجود نداشته است.

وی گفت: فرمانداران هر شهرستان در اولین فرصت نسبت به تشکل شورای اداری با موضوع خاص دانش بنیان و فناوری اقدام کنند و این موارد پیگیری شود تا در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان و فناور بیشتری در همه شهرستان های استان باشیم.

در این نشست تعدادی از فرمانداران و مدیران حاضر نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.