تهران- ایرنا- مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه اکنون پیشرفته‌ترین سازمان آتش نشانی کشور هستیم، گفت: به زودی به مجهزترین سازمان آتش نشانی غرب آسیا تبدیل می شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «قدرت‌الله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران به‌عنوان نخستین سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفتم مهر ماه پایتخت، در جمع نمازگزاران اظهار کرد: آتش نشانی تهران بزرگ ۶۱ شهید و ۱۲۰۰ جانباز آتش نشانی تقدیم نظام و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ سال قبل آتش نشانی در کشور در شهر تبریز آغاز به کار کرده است و اکنون در آستانه یکصدمین سالگرد تأسیس آتش نشانی تهران بزرگ هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه ۷ مهر روز ملی آتش نشانی است، گفت: این روز یادآور آتش نشانان پالایشگاه آبادان است که قربانی حملات رژیم بعثی شدند و این روز همچنین با هفته دفاع مقدس مقارن شده که یادآور جانبازی و از خودگذشتگی آتش نشانان است.

محمدی افزود: آتش نشانی تهران با ۱۳۸ ایستگاه و ۵ هزار و ۳۰۰ آتش نشان و ۱۳۰۰ خودروی سبک و سنگین و روزانه ۳ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۳۵ در حال خدمت رسانی به مردم است که تا کنون بیش از هزار شهید و جانباز تقدیم کشور کرده و حضور ۱۶ بانون آتش نشان در سال گذشته در سازمان آتش نشانی تهران بزرگ برگ زرینی از حضور مؤثر بانوان در عرصه خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: حضور نیروهای آتش نشانی در بزنگاه های حساس مانند سیل امامزاده داوود، سیل گلستان و ریزش ساختمان متروپل آبادان از افتخارات آتش نشانی است و نیروهای مقتدر آتش نشانی طی ۲۴ ساعت شبانه روز در حال امدادرسانی هستند که سختی محیط و شرایط کار، آنها را در معرض آسیب های جسمی و روحی فراوان قرار می دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: با وجود امکانات و تجهیزات و پیشرفته و دانشکده آتش نشانی به عنوان پیشرفته ترین سازمان آتش نشانی کشور خدمت رسانی می کنیم و در آینده ای نزدیک به مجهزترین سازمان آتش نشانی آسیای غربی تبدیل می شویم.

محمدی بیان کرد: توجه به بافت های شهری، بافت های فرسوده، رعایت مقررات ایمنی در ساخت و ساز، آموزش های شهروندی، توجه به رعایت مقررات ایمنی و پدافند غیر عامل در بخش آتش نشانی و زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: آتش نشانان در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند لذا توجه همه دستگاه های متولی و سیاست گذار و تأثیر گذار برای آگاهی بخشی و آموزش های شهروندی در نحوه مواجهه با حوادث یک امر الزامی است که می تواند در امدادرسانی بهتر کمک کننده باشد.