مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: پرتاب ماهواره نور ۳ مقدمه ای برای ارتقا و پیشرفت دوباره در صنعت هوا و فضای کشور است که می تواند در بخش های مختلف از جمله هواشناسی به کشور کمک کند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: این پروژه‌ افتخارآمیز حاصل فکر و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان جوان کشورمان در صنعت فضایی و سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس هم اظهار کرد: باتوجه به حجم بازنشستگان و کمبود نیروهای انسانی در حوزه آموزش از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم ضمن استفاده از تجربیات بازنشستگان در جذب و بکارگیری نیروی آماده به خدمت اهتمام داشته باشد.

امام جمعه مهاباد در ادامه با تبریک روز آتش نشانی به فعالان این حوزه بیان کرد: حوادث اخیر در کشور همسایه و کشته شدن بیش از ۱۱۵ نفر در یک مراسم ضرورت رعایت نکات ایمنی و سیستم های اطفای حریق به‌ویژه در مراکز عمومی را بیش از پیش نشان داد.

ماموستا امامی با تاکید بر همبستگی و اتحاد بین کشورهای مسلمان اضافه کرد: امیدواریم برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی منجر به وحدت و نزدیکی بیشتر بین جهان اسلام و منشا خیر واقع شود.

وی همچنین ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت محمد (ص)، ایشان را به بزرگترین و موفق ترین رهبر طول تاریخ بشتریت تبدیل کرده است.

ماموستا امامی روش مدیریت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را بهترین الگو برای رهبران و مسوولان دانست و افزود: مهربان بودن، چشم پوشی از گناه زیردستان، دعای خیر برای آنان، مشورت و مشارکت در مسوولیت و دارایی، قاطعیت و توکل بر خدا بودن جز ویژگس های مدیریت پیامبر بوده است.

به گزارش ایرنا، ماهواره «نورا ۳» که یک ماهواره‌ سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷.۶ کیلومتر بر ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره های «نور ۱» و «نور ۲» را توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.