یزد- ایرنا- جانشین بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: در طول هفته دفاع مقدس یک هزار و ۷۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم از خدمات رایگان این جامعه در استان استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، "محمد احسانی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران استان افزود: در قالب اعزام اردوهای جهادی، خدمات مختلف به خصوص ویزیت رایگان پزشکی شامل داخلی، زنان و زایمان، ارتوپد، داخلی و اطفال به متقاضیان ارائه شد.

وی از همکاری مردم و مسئولان با بسیج جامعه پرشکی یزد در مناطق مختلف در طول هفته دفاع مقدس قدردانی کرد و ادامه داد: بر حسب ضرورت اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات رایگان در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان ادامه دارد.

این مسئول به اهمیت جهاد امید آفرینی و محرومیت زدایی توسط بسیج و جامعه بسیج پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: خدمت به اقشار مختلف مردم به خصوص محرومان جامعه و افراد نیازمند در مناطق کمتر برخوردار جزو اهداف و برنامه همیشگی این تشکل جهادی و انقلابی است.

احسانی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین است که خدماتی که توسط مجموعه‌های مختلف و اقشار مختلف بسیج به مردم در مناطق محروم ارائه می‌شود دقیق و شفاف بیان شود که موجب اعتمادبخشی است و باید در این خصوص تلاش جدی و انقلابی انجام شود.

فعالیت بسیج جامعه پزشکی استان یزد در سال ۱۳۸۱ آغاز شد که با همکاری جامعه هدف، مردم و مسوولان فعالیت‌های گسترده خدمات‌رسانی به نیازمندان را ارائه می‌کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۲۰ قشر بسیج است و تاکنون ۳۲۰ هزار بسیجی در استان سازماندهی شدند.