سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: آتش‌نشانان طلایه‌داران فرهنگ ایمنی در جامعه بوده و نقش بسزایی در نجات جان و مال انسان‌ها در حوادث و سوانح مختلف دارند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا جمعه به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی، با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی بلوار شهید شبلی سنندج، با اشاره به حماسه آفرینی و از خودگذشتگی آتش‌نشانان، از تلاش شبانه‌روزی این تلاشگران در پیشگیری از سوانح و حوادث تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه نجات جان انسان‌ها در مخاطرات سخت، عبادت و جهاد در راه خدا است،گفت: شغل آتش‌نشانی با عشق، ایثار و از خودگذشتگی همراه است.

استاندار کردستان ادامه داد: آتش‌نشانان، ایثارگران عرصه‌های سخت هستند که جان خود را برای نجات انسان‌ها به مخاطره می‌اندازند.

وی حرفه آتش‌نشانی را با ارزش‌ترین مشاغل برشمرد و افزود: شغل آتش‌نشانی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور و یادآور حماسه آفرینی‌ فعالان این حوزه است.

زارعی کوشا با تاسی از قرآن کریم در توصیف شغل مقدس آتش‌نشانی اظهار کرد:به تعبیرقرآن کلام خداوند، اگر کسی یک نفر را زنده بدارد چنان است همه بشریت را زنده نگه داشته است.

استاندار کردستان،در جریان این دیدار با اهدای شاخه‌های گل، از زحمات و تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان در ایستگاه‌ آتش نشانی بلوار شهید شبلی سنندج، قدردانی کرد.

هفتم مهر با عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.